• Advokat Dragan Milić - Autorsko pravo, Medijsko pravo, internet i IT pravo

  • Emailoffice@milic.rs
  • Phone+381 11 42 80 267

SRB | ENG


Preko 200 predstavnika medija, novinara, pravnika, internet aktivista, predstavnika akademije i istraživača učestvovalo je na ovogodišnjem Digital - born Media Carnival-u, u Kotoru, od 14. do 18. Jula. Događaj je organizovala Share fondacija, uz pomoć OEBS-a i Ministarstva inostranih poslova Holandije.

Tokom konferencije učesnici su imali priliku da prisustvuju na nekoliko radionica u dnevnom programu, koje su vodili predavači iz svih krajeva sveta, sa temama:

Digitalna transformacija u medijskoj industriji

Autorska prava i mediji u doba digitala

Vizuelizacija informacija za novinare

Digitalna bezbednost

Lažne vesti i medijska manipulacija

Mediji u doba informacija – evolucija biznis modela

Prelazak na virtuelnu realnost



U večernjem programu održana su takođe brojna predavanja na kojima su svoja znanja i iskustva prenosili kreatori medijskih sadržaja, urednici uglednih svetskih medija, stručnjaci za bezbednost interneta, inžinjeri, developeri, aktivisti i borci za slobodu globalne mreže.

Pitanja neutralnosti interneta,  digitalnih i prava privatnosti u onlajn okruženju, etike na mreži,  tretmana tzv. zero rejtinga, uz neizbežne teme copyright-a i sajber bezbednosti, dominirale su konferencijom. 

Medijski deo programa obrađivao je trendove i evoluciju medijske industrije, krizu advertajzinga u svetu, vizuelizaciju, data biznis, promene percepcije i ukusa korisnika sadržaja i najrazličitije modele funkcionisanja medija i kompanija iz sfere digitala.



Akcenat DBMC-a je između ostalog stavljen, kroz radionice i predavanja na tzv fake news, odnosno sve veću najezdu lažih vesti na internetu i društvenim mrežama, gde su istaknuti argumenti za njihovu neutralizaciju i ukidanje, ali su se čuli i drugi glasovi u prilog ovih sadržaja, uz pozivanje na neutralnost interneta i slobodu izražavanja.

Poslednje večeri konferencije, obrađivana je tema veštačke inteligencije i njena uloga u medijskom ali i svim drugim sferama poslovanja na internetu, sa etičko - pravnim pristupom implementaciji tehnologije koja iz korena menja svet proizvodnje i usluga.